20 هشدار پیرامون دغدغه‌های هسته‌ای
سکوت برابر تهدیدات آمریکا در تراز عظمت ایران نیست/مجلس ذره‌ای کوتاه نمی‌آید
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس تأکید کرد که سکوت دستگاه دیپلماسی در برابر تهدید به حمله نظامی آمریکا حین مذاکرات در تراز هیبت و عظمت جمهوری اسلامی ایران نیست.



به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی 20 هشدار با محوریت نگرانی‌ها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با مسائل هسته‌ای ارائه کرد.
متن یادداشت کارخانه‌ای بدین شرح است:

1ـ در صورت تهدید هر مقام رسمی آمریکایی پاسخ دستگاه دیپلماسی می‌بایست ترک میز مذاکره در جهت حفظ هیبت و عظمت جمهوری اسلامی ایران در عرصه معادلات سیاسی منطقه‌ای و جهانی باشد.

در صورت زورگویی آمریکا ترک مذاکرات تنها راه جلب اعتماد ملت به تیم مذاکره‌کننده است

- درصورت زورگویی آمریکا در جهت ورود به خطوط قرمز ملت ایران و یا کمرنگ شدن آنها ترک میز مذاکره تنها راه حفظ عزت و اقتدار ایران اسلامی و جلب اعتماد عمومی ملت ایران نسبت به تیم مذاکره‌کننده خواهد بود.

3- نظر به اینکه نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب، نگرانی ملت ایران است دستگاه دیپلماسی و سیاسی و تیم مذاکره‌کننده می‌بایست موجبات رفع هر چه سریعتر نگرانی‌ها، هشدارها و دغدغه‌های جدی و مستمر رهبری را فراهم نمایند.

4- در طول 26 سال زعامت هوشمندانه و مدبرانه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بارها شاهد نجات کشور از خطراتی بزرگ بوده‌ایم، بر این اساس دغدغه‌های مستمر کنونی حکایت از توطئه‌های حیله‌گرانه‌ای دارد که رهبر انقلاب برای دفع آنها پی در پی هشدار می‌دهد.

5- آمریکایی‌ها بنا دارند با توقف دراز مدت فعالیت‌ها و اعمال محدودیت‌های شدید و بی‌سابقه علیه برنامه هسته‌ای ایران، راه گسترش امواج انقلاب اسلامی را در منطقه سد نموده و دیگر کشورهای جهان را نیز از دست‌یابی به چرخه فناوری سوخت هسته‌ای ناامید سازند.

شکست هیمنه ایران مهمترین هدف آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای

6- آمریکا در تلاش است تا شکست‌های پی در پی سیاسی و نظامی خود را در منطقه از طریق مقابله با برنامه هسته‌ای ایران جبران نماید، بر این اساس شکست هیمنه جمهوری اسلامی ایران در منطقه، نفوذ به خطوط قرمز عزت و اقتدار ملی و حریم امنیتی و دفاعی ایران اسلامی مهمترین مساله‌ای است که آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای دنبال می‌کنند.

مجلس درباره هشدارهای اخیر رهبری ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد

7- بدون شک، نمایندگان شجاع و ولایت‌مدار مجلس شورای اسلامی در رابطه با هشدارهای اخیر مقام معظم رهبری و در دفاع از نظام اسلامی هرگز ذره‌ای کوتاه نخواهند آمد.

8- تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر نگاه به درون برای خنثی‌سازی تحریم‌ها، هشدارهای راهبردی به دولت و مجلس است که با برنامه‌ریزی جامع و ایجاد بستر لازم، موجبات رونق اقتصادی کشور را فراهم نماید. غفلت از رشد تولید ملی غفلت از تنگه احد اقتصادی کشور است.

9- در جایی که رهبر شجاع انقلاب می‌فرمایند: «من یک دیپلمات نیستم من یک انقلابی‌ام» مردم انتظار اقدام انقلابی و قدرتمندانه را از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا دارند، اینکه آمریکایی‌ها دائماً با زبان تهدید و تحقیر با ملت ایران سخن بگویند برای ملت سلحشور و انقلابی ایران قابل تحمل نیست.

10- جمهوری اسلامی ایران امروز در قله اقتدار معادلات سیاسی منطقه‌ای قرار دارد، حفظ این عزت و اقتدار در گروه یک توافق خوب، عزتمند و واقعی است. بر این اساس تیم مذاکره‌کننده به‌عنوان سفیران ملت ایران می‌بایست از جایگاه رفیع و قدرتمند این ملت سلحشور قاطعانه دفاع نماید.

11- شکی نیست که مذاکرات هسته‌ای، صحنه رو در رویی انقلاب اسلامی با استکبار جهانی به سردمداری آمریکا و جنگ تمام عیار سیاسی است که دشمنان به بهانه هسته‌ای ولی با کاربردی دوگانه علیه ملت ایران تدارک دیده‌اند و فرماندهی این جنگ سیاسی در این برهه حساس از زمان به فرماندهان عرصه دیپلماسی و سیاسی کشور واگذار شده است. ملت ایران منتظر حفظ عزت و اقتدار و شکوه 36 ساله خود در یک دفاع قهرمانانه از سوی دستگاه دیپلماسی و سیاسی کشور هستند.

12- گرگ‌های استکبار و صهیونیسم جهانی گویا میدان مبارزه را خالی از شیران بیشه خمینی و خامنه‌ای تصور کرده‌اند که در حین مذاکره دائماً ملت شجاع و انقلابی ایران را تهدید به حمله نظامی می‌کنند؛ پاسخ قدرتمندانه جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران در اطاعت از رهبری، فریاد بلند ملت ایران بر سر آمریکا و هر کشوری است که خیال تجاوز نظامی به ایران قدرتمند اسلامی از مغزش عبور کند.

تیم مذاکره‌کننده قدرتمندانه‌تر از گذشته مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا بایستد

13- آن زمان که جمهوری اسلامی ایران مورد حمله قدرت‌های سلطه‌گر و ارتجاع عرب منطقه بود ملت شجاع ایران زیر بار زور گویی‌های آمریکا نرفت اکنون که جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت و اقتدار در منطقه است تیم مذاکره‌کننده می‌بایست قدرتمندانه‌تر از گذشته در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا بایستد.

14- راهبرد تیم مذاکره‌کننده نباید چانه‌زنی بر سر جلب رضایت آمریکا باشد، جلب رضایت ملت ایران که عمل به هشدارها و دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری است می‌بایست سرلوحه تیم مذاکره‌کننده قرار گیرد.

15- اینکه آمریکایی‌ها دائماً قبل، بعد و حین مذاکره ملت ایران را تهدید به حمله نظامی کنند و دستگاه دیپلماسی و سیاسی کشور، آنها را بی‌پاسخ گذارد در تراز هیبت و عظمت جمهوری اسلامی ایران نیست.

16- بدون شک پاسخ قاطع به تهدیدات مسئولین سیاسی آمریکا توسط دستگاه دیپلماسی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر اقتدار نظام سیاسی و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در عرصه معادلات سیاسی منطقه‌ای و جهانی خواهد افزود.

17- دستگاه دیپلماسی و سیاسی موظف است از 36 سال تاریخ پر افتخار و حماسه اقتدار ملت ایران که به خون بیش از 220 هزار شهید آغشته است قدرتمندانه و قهرمانانه دفاع نماید.

مذاکره در سایه تهدید زیبنده ملت ایران نیست

18- زیبنده نیست ملتی که در طی 36 سال گذشته تمامی سیاست‌های آمریکا را در منطقه با ناکامی و شکست مواجه ساخته است، در زیر سایه تهدید تن به مذاکره بدهد.

19- حفظ خطوط قرمز هسته‌ای و امنیتی کشور که مقام معظم رهبری بارها نسبت به حراست از آنها هشدار داده‌اند و مجلس شورای اسلامی نیز در مصوبات و بیانیه‌های متعدد بر آن تاکید نموده است وظیفه اصلی دستگاه دیپلماسی و سیاسی و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است که باید هوشمندانه و قدرتمندانه از آنها پاسداری نماید.

20- ورود به خطوط قرمز هسته‌ای کشور یا کمرنگ شدن آنها در مذاکرات موجب تقویت مواضع دشمن و تضعیف مواضع خودی می‌گردد. دستگاه دیپلماسی و سیاسی کشور می‌بایست با ایستادگی قهرمانانه در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا، افتخار این جنگ نرم دیپلماسی را در تاریخ انقلاب به نام خود ثبت نماید.

لینک خبر