عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن همدان سال 94 آغاز می‌شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن همدان سال 94 آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، دکتر "ابراهیم کارخانه ای" پنج شنبه 30 بهمن در شورای اداری شهرستان فامنین و مراسم تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان، اظهار کرد: مشکل قرارداد پیمانکاران آزادراه ساوه- همدان نیز حل شده است و آسفالت 15 کیلومتر باقیمانده از 130 کیلومتر به استناد نامه مکتوب وزیر طی دو ماه کاری به اتمام می‌رسد.


وی به پروژه انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب همدان به نیروگاه شهید مفتح اشاره کرد و افزود: تاکنون 15 کیلومتر لوله گذاری شده و عملیات اجرایی پروژه در حال انجام است.

وی به اجرای فاز یک تغییر سیستم خنک کننده از تر به خشک در نیروگاه اشاره کرد و گفت: حتی اگر چاه‌های نیروگاه پر شود، مشکل آبی فامنین حل نمی‌شود و باید در مصرف آب صرفه جویی کنند، چراکه سالانه 168 میلیون مترمکعب از منابع آبهای زیرزمینی این شهرستان برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه آب مصرفی هر فرد روزانه در کشور 220 لیتر است، تصریح کرد: این میزان در شهرستان فامنین 145 لیتر است که نشان می‌دهد مردم خود با قناعت آب مصرف می‌کنند.

کارخانه‌ای با تاکید بر اینکه کشور به سمت خشکی حرکت می‌کند و باید براساس این مولفه‌ها برنامه ریزی شود، اظهار کرد: در حال حاضر در سطوح بالا برنامه‌ها ریزی‌ها در حال تغییر است، 16 نوع آبیاری نوین داریم که آبیاری تحت فشار تنها یکی از این موارد به شمار می‌آید.

وی به 200 هزار تن تولید محصولات کشاورزی شهرستان فامنین معادل 121 میلیارد تومان اشاره و خاطرنشان کرد: کشاورزان و مردم این منطقه در تولید استان نقش قابل توجهی دارند، به طوری که این شهرستان با تولید 50 هزار تن گندم رتبه چهار، 25 هزار تن جو رتبه چهار، 22 هزار تن چغندرقند رتبه سوم و کلزا رتبه دوم استان را دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت در ادامه ابرازامیدواری کرد: روزی فرابرسد که به عنوان نماینده مجلس گزارش عملکرد مجلس را بدهم و قوه مجریه خود به انجام امور بپردازد، منتهی این امر زمانی محقق می‌شود که قوه مجریه خود کارهایش را انجام دهد و مردم برای حل مشکلاتشان به ما مراجعه نکنند.

وی تاکید کرد: هر یک از قوا باید وظایف خود را انجام دهند تا تداخل در انجام وظایف پیش نیاید و در آن صورت با توجه به اینکه مساله قانونگذاری و نظارت در قالب ساختار بر عهده مجلس است، قدرت نظارتی ما بر روی قوه مجریه بیشتر می شود.


وی به توطئه‌های دشمنان طی 36 سال گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه 36 سال است تمام قدرت‌های جهانی با تمام توان در مقابل انقلاب اسلامی ایستادند تا جلوی حرکت قدرتمند این انقلاب را بگیرند، اما خوشبختانه موفق نشدند.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب دو هدف را در این چند سال دنبال می‌کردند، یکی اینکه آنها می‌خواستند جلوی گسترش امواج انقلاب اسلامی را به دیگر کشورها بگیرند اما امسال جزو درخشان ترین دوره‌هایی است که جمهوری اسلامی ایران توانسته پیام انقلاب را نه تنها در منطقه بلکه در جهان گسترش دهد و سیاست‌های آمریکا با رهبری هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری به چالش کشیده شد. دیگر اینکه آمریکا با تمام قدرت تلاش کرد جلوی پیشرفت علمی کشور را بگیرد، اما امروز در عرصه‌های مختلف علمی قدرتمندتر از همیشه رو جلو حرکت می‌کند.

وی اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در 35 رشته علمی که جنبه‌های کاربردی دارد، در جهان رتبه‌های تک رقمی دارد که افتخار بزرگی است، به عنوان مثال دومین کشور در ساخت پروتز عصبی هستیم که فقط در انحصار آمریکا بود، دومین کشور در تولید نانو دارو هستیم، در تولید نانوتکنولوژی رتبه نخست منطقه و هفتم جهان را داریم، به طوریکه پیشرفت صنعت را زیرساختی همچون داشتن نانوتکنولوژی در آینده رقم می‌زند که اگر نداشته باشیم، نمی‌توانیم در رقابت‌های جهانی حضور یابیم، همچنین ایران در بین کشورهای جهان بیشترین رشد را در هوافضا داشته است.

وی به سالگرد ابلاغ سیاست‌های اقتصادی مقاومتی در روز 29 بهمن ماه اشاره کرد و گفت: تنها راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی است به طوری‌که بنا به فرموده مقام عظمای ولایت با تحقق اقتصاد مقاومتی می‌توانیم در مقابل تکانه‌های جهانی مقاوم و استوار باشیم.

وی ادامه داد: انسجام مدیریتی، اندیشه، هدفمندی، برنامه ریزی، اجرا، مدیریت و نظارت مولفه هایی هستند که منجر به پیاده شدن اقتصاد مقاومتی می‌شود.

وی تاکید کرد: تا زمانی‌که از نظر واردات کالا چشم ما به خارج از کشور باشد و کالاهای آنها را بخریم نمی‌توانیم به این مهم دست یابیم. ما در این کشور زندگی می‌کنیم پس می‌توانیم با خرید کالای این مملکت به تولید و اقتصاد کشور کمک کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تصریح کرد: استاندار باید مجدانه اقدام به تشکیل شورایی کند تا تمام دستگاه‌های اداری هر آنچه می‌خواهند خرید کنند و تولید و ساخت داخل و با اولویت تولید استان باشد هر چند این امر نیازمند برنامه ریزی برای افزایش ارتقای کیفیت محصول است.

وی درباره مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: در صورتی که توافقی هم صورت پذیرد ،تحریم‌ها لغو نخواهد شد، اگر دولت آمریکا تمام تحریم‌ها را لغو کند، اما تحریم‌های کنگره آمریکا باقی بماند، فایده‌ای ندارد. تحریم‌ها به صورت یک بسته است که باید همگی یکجا لغو شود، در غیر این صورت مشکل به صورت کامل حل نمی‌شود.

لینک خبر