انتقاد نماینده همدان به تعطیلی مجلس همزمان با اعمال تحریم‌ها

نماینده همدان با انتقاد از تعطیلی مجلس درشرایط کنونی گفت: همزمان با آغاز تحریم‌ها و گرانی که مردم را آزار می دهد بهتر بود تعطیلی مجلس صورت نمی پذیرفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، ابراهیم کارخانه ای، در کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان، افزود: کشور بنا دارد به افقهای بلند چشم انداز توسعه در افق 1404 براساس سیاستهای مقام معظم رهبری دست یابد و رتبه اول علمی و اقتصادی منطقه را کسب کند که در این جهت استان همدان باید در این برنامه چشم انداز جایگاه خود را مشخص کند.


وی اظهار کرد: نمایندگان خود را کمک کار مدیران استان دانسته و به خود اجازه می دهند در رابطه با تصویب اعتبارات دخالت کنند و هر چه از دستشان برمی آید دریغ نکنند.
کارخانه ای تصریح کرد: ما در حال حاضر برنامه هدفمند و عزمی راسخ برای توسعه استان مشاهده نکرده ایم و باید بتوانیم از اعتبارات متمرکز کشوری در استان بهره مند شویم.
وی ادامه داد: به عنوان مثال می توانیم از صندوق توسعه ملی، اعتبارات عظیمی برای کشاورزان در اختیار داشته باشیم به طوریکه 85 درصد اعتبارات مربوط به آب و کشاورزی را دولت و 15 درصد را شخص بهره بردار تامین می کند همچنین در بخش صنعت و معدن به شرط ورود بخش خصوصی از اعتبارات هزاران میلیاردی این صندوق بهره مند شویم.
وی عنوان کرد: در رابطه با مساله گازرسانی سه میلیارد تومان می توانیم از تسهیلات این صندوق در داخل استان استفاده کنیم که ضمانت پرداخت هم به عهده وزارت نفت خواهد بود.
کارخانه ای ادامه داد: دو درصد از اعتبارات عمومی بودجه کشور براساس راهبردهای ماده 43 باید هزینه شود که 20 درصد مربوط به طرحهای آب کشاورزی، لایه روبی قنوات و برق دار کردن چاه های کشاورزی است که در این صورت اعتبارات عمرانی و حتی جاری در حاشیه قرار می گیرد.
وی درباره احداث دانشکده زیست محیطی نیز گفت: ما باید بتوانیم دانشگاه زیست محیطی را در استان احداث کنیم چراکه در دنیا شش علم شامل ریزفناوری، نانوفناوری، زیست فناوری، IT و زیست محیطی که این مساله بسیار ضعیف دیده شده است، وجود دارد که زیرساخت توسعه علوم آینده بشری خواهد بود.
وی ادامه داد: اگر استان بخواهد رو به جلو حرکت کند باید زیرساختها مهیا شود به عنوان مثال در شهرکهای صنعتی زیرساختهای لازم هنوز وجود ندارد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین یکی از زیرساختهای اساسی کشاورزی با توجه به تولید 400 هزار تنی گندم، احداث سیلو است چراکه ما به اندازه کافی سیلو نداریم همچنین هزاران تن سیب زمینی به علت نبود سردخانه فاسد می شود که باید بتوانیم به عنوان دومین تولیدکننده سیب زمینی در کشور چهار سردخانه عظیم بسازیم.
وی در ادامه یکی دیگر از محورهای توسعه استان را گردشگری دانست و گفت: گردشگران در هنگام ورود به استان با مشکل مواجه بوده و سرگردان هستند چراکه سرمایه گذاریهای لازم برای زیرساختهای آن انجام نگرفته است.
وی بیان کرد: هشت سال قبل مساله پتروشیمی هگمتانه که در حال حاضر 90 درصد پیشرفت دارد مطرح شد که یکی از دلایل آن عدم تصمیم تخصصی در رابطه با تعریف پروژه است که غیرتخصصی تصمیم می گیرند و در عمل با مشکل مواجه می شوند.
کارخانه ای افزود: همچنین پتروشیمی ابن سینا با خوراک اتیلن که قرار بود محصول ون تولید کند نیازمند خوراک اسید استیک است که صرفه اقتصادی نداشته و به همین علت این پروژه عظیم را تغییر داده و به پروژه کوچک تبدیل کردند که خوراکش اتیلن بوده و در حال حاضر با مشکل آب و سرمایه گذاری مواجه است.
وی با اشاره به اینکه در مسائل تخصصی باید کارشناسانه وارد شد و تصمیم گرفت، ادامه داد: اگر زمان نگذشته باشد پیگیر پروژه پتروشیمی متانول که در زمان نمایندگی خود پیشنهاد دادم، هستم.
کارخانه ای افزود: این پروژه می تواند خوراکی برای پروفیلن و آن نیزخوراکی برای پرو پروفیلن باشد و مجتمع عظیمی در آنجا احداث می شود.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشاورزان در رابطه با بیمه محصولات کشاورزی، نارضایتی دارند همچنین باید تحقیقات کشاورزی با وجود دو هزار و 500 عضو هیات علمی در وزارت جهادکشاورزی انجام پذیرد چراکه هنوز در کشور نتوانسته ایم با سن که آفت سنتی صد ساله است، مبارزه کنیم.
وی ادامه داد: از هم اکنون پیگیر قطع دست واسطه ها و دلالها برای خریداری گندم با قیمت کم هستیم که با قیمت بالا به سیلوها می فروشند و هر ساله به کشاورزان ضرر می رسانند.
وی یکی از عوامل نارضایتی مردم را شهرداریها دانست و راهکار رقابتی بین مدیران را مطرح کرد و گفت: نامه ها و بیشتر مراجعات به نمایندگان در ابطه با وام و اشتغال است که می خواهیم برای تمام مدیران براساس نامه هایی که برایشان می فرستیم پرونده تشکیل دهیم و نحوه پاسخگویی آنان را کنترل و ارزیابی کنیم و یک حالت رقابتی بین مدیران استان به وجود آوریم و از مدیران پاسخگو تقدیر کرده و به وزرای مربوطه معرفی کنیم.

لینک خبر